Als ondernemer ben je voortdurend in de weer om het verwachtingspatroon voor jouw klanten zo goed mogelijk te maken. Jouw service moet te allen tijde goed zijn. Zo ook als het aankomt op de levering van producten. Een zakelijk pakket versturen zal daarom over het algemeen ook veel tijd gaan kosten om het goed te laten verlopen. Hierbij gaat het voornamelijk over het regelen van de transportdienst en het verrekenen van de verzendkosten. Zodra je dit duidelijk hebt, hoeft het voor de toekomst weinig tijd meer te kosten. Alleen moet je dus wel vanaf het moment dat je besluit producten te gaan verkopen beginnen met het regelen.
Het regelen van een pakketdienst
Een zakelijk pakket versturen gaat heel anders dan wanneer je als particulier eens in de zoveel tijd een pakket naar een postpunt brengt. Dit komt doordat je dan vooraf al aan jouw klanten door moet geven hoeveel de verzending gaat kosten. Je creëert hiermee een bepaald verwachtingspatroon. Ook de levertijd moet niet te lang zijn. Een goede pakketdienst kan jou hierbij helpen. Door op voorhand al een samenwerking met een pakketdienst aan te gaan, weet je precies waar je aan toe bent en kun je jouw klanten de juiste informatie gaan geven. Zo zorg je ervoor dat er geen onduidelijkheden ontstaan.
De voorwaarden van de pakketten
Daarbij zijn er enkele voorwaarden verbonden aan de pakketdienst. De voorwaarden houden bijvoorbeeld in hoe groot de pakketten mogen zijn en aan welke kilo’s het pakket mag zitten. Het is belangrijk dat je dit allemaal voor jezelf op een rijtje zet, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan. Je kunt hierover ook in gesprek gaan met de pakketdienst. Hiermee krijg je het duidelijk op papier en heb je alle informatie bij de hand vanaf het moment dat jouw webshop live gaat. Zo kom je later niet meer voor verrassingen te staan.
Recente reacties